Annonce
Aarhus

Rasende kunder advarede mod århusiansk web-butik: Nu gør Trustpilot det samme

Ikke nok med at Østjyllands Politi og Forbrugerombudsmanden efterforsker den århusianske netbutik, Styled.dk - nu blinker advarselslamperne også hos Trustpilot. Foto: Trustpilot
Østjyllands Politi efterforsker i øjeblikket netbutikken efter, at 18 kunder meldte firmaet fra Højbjerg til politiet.
Annonce

AARHUS: Kære Trustpilot-brugere,

Vi har opdaget, at dette firma har rapporteret anmeldelser på en partisk måde, for eksempel ved systematisk at rapportere alle eller de mest negative anmeldelser og / eller gentagne gange rapportere anmeldelser, der ikke er i modstrid med vores brugervejledninger. Denne type rapporteringsadfærd krænker Trustpilots virksomhedsretningslinjer.

Sådan lyder beskeden i en gul advarselsbjælke, når man på Trustpilot søger efter den århusianske net-butik Styled.dk med adresse i Højbjerg. På Trustpilot kan man anmelde webbutikker, ligesom man kan undersøge andres anmeldelser, inden man selv beslutter, om man vil købe.

Den seneste gule advarsels-bjælke, der blinker ud for net-butikken, er da også blot en i rækken af mange, da net-butikken med adresse i Højbjerg i forvejen bliver efterforsket af Østjyllands Politi, ligesom Forbrugerombudsmanden er lige på trapperne med en reaktion, efter at have modtaget 23 klager vedrørende Aarhus-butikken.

- Normalt når vi modtager en sag, behandler vi dem løbende og tager så eventuelt kontakt til virksomheden. Men her, hvor vi kunne se, at der var temmelig mange sager i samme sagskompleks, har vi valgt at samle dem i en pulje og behandle dem sammen. Vi har endnu ikke haft kontakt til virksomheden, men jeg kan sige, at vi er klar til ekspedition i løbet af kort tid, sagde Carsten Strøyer, jurist hos Forbrugerombudsmanden, tidligere til Århus Stiftstidende.

Århus Stiftstidende har løbende forsøgt at få en kommentar fra Styled.dk vedrørende Østjyllands Politis efterforskning og klagerne hos Forbrugerombudsmanden. Men net-butikken er ikke vendt tilbage.

Fik fjernet negative anmeldelser

En af de kunder, der har anmeldt Styled.dk på Trustpilot, er Nikolai M. fra Aarhus.

Han bestilte en jakke fra det amerikanske mærke Shadez New York i slutningen af april og måtte rykke for varen, der dukkede op i maj på trods af, at der stod 24 timers levering.

- Det er nærmest umuligt at komme i kontakt med butikken. Jeg sendte en rykker-mail til dem flere gange, og hver gang fik jeg samme standardsvar; "Der er godt nyt, du vil modtage din vare om 2-3 dage". Da jakken så endelig kom, var det en billig "kopi-vare", hvor der står Fashion Jeans i nakkemærket i stedet for Shadez, og vaskeanvisningen er på kinesisk. Jeg sendte ikke jakken retur, da jeg på det tidspunkt ikke gad bruge mere tid på firmaet. I stedet skrev jeg en kritisk anmeldelse på Trustpilot, sagde Nikolai M. til Århus Stiftstidende i juli.

Den fik dog ikke lov til at blive liggende længe, da Trustpilot fjernede den.

- Netbutikken anmeldte mig, og så fjernede Trustpilot min anmeldelse, indtil jeg kunne fremsende en faktura på, at jeg faktisk havde handlet med butikken. På den måde kan en butik få fjernet mange af de negative anmeldelser, for hvor mange kunder gider lige bruge tid på at scanne og sende en faktura. Jeg gjorde, fordi jeg var så rasende over, at netbutikken skriver fem stjerner på Trustpilot på deres hjemmeside, når realiteten er, at de kun har tre stjerner på Trustpilot, sagde Nikolai M.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce
Aarhus For abonnenter

Med specialpatruljen i nattelivet: - De kriminelle kender os. På en vagt handler det om, hvem der først spotter hinanden   

Annonce
Annonce
Blog

Er du agil nok til fremtiden?

Er du parat til fremtiden med en kampklar hjerne og følelsesmæssig agilitet? Hvis du ikke aner, hvad agil betyder, så læs med, for det er ordet, som du skal flashe i din jobansøgning og til mus-samtaler i øjeblikket. Agil er ifølge ordnet.dk afledt af at agere og betyder, at man kan agere hurtigt, let og smidigt i sine bevægelser. Mest forbinder jeg agil med hundetræning, men af for mig ubegribelige veje er det blevet oversat til, at man kan ”navigere i uvished, handle passende under pres, tage kalkulerede risici i ukendte territorier, innovere og skabe en stabil fremdrift i høj sø”, som det står på en hjemmeside, hos en af de mange konsulenter, der tilbyder at give dig en kampklar hjerne, emotionel agilitet og agil lederkompetence. Her kunne en og anden jo nok føle sig koblet af fra start. Det kan man måske også i Landbrugsstyrelsens stillingsopslag, hvor man søger en ny medarbejder i form af en agil coach og anvender ordet ”agil” 26 gange i annoncen, hvis jeg har talt rigtigt. Som så mange andre stedet rulles det agile koncept nu ud for fuld skrue, også på offentlige arbejdspladser. Det består af en række sikkert gode og brugbare metoder, der kræver mere indsigt end jeg har, men det er ifølge stillingsannoncen noget med Daily Stand-ups og en række agile ceremonier, hvilket lyder lige vel ”loge-agtigt” for mig. Indtil for nylig var det disruption, der blæste ind over det ganske land. Enhver arbejdsplads stod med risiko for at blive disruptet eller på mere lavdansk forstyrret af ”nogen”, der på grund af den globale digitale motorvej kunne udføre jobbet hurtigere, billigere og med mere individuelle services. Til konferencer gjorde forretningsfolk sig klar til kamp, når det lød fra talerstolen, at mange vil blive overflødiggjort i løbet af de næste 5-10 år. Så er der brug for disruption-eksperter, hvis ikke angstens sved skal få overtaget. Det med disruption er ved at være overstået. Altså ikke konkurrencen, men som de fleste hotte ord kan management konsulenter kun leve af dem i få sæsoner. Som fremtidsforsker lever jeg også som konsulent, og jo mere forvirring og rav i gaden nye ord kan skabe, desto bedre for mig. Når det regner på præsten, drypper det også i min biks. For som fremtidsforsker har man fokus på at vende skråen og vurdere nye ord og tendenser, og det er der heldigvis i tiltagende grad brug for. Jo mere man forstår de vigtigste megatrends og krydspresset imellem dem, jo større er chancen for ikke at blive grebet af panik og angst, også når de nye hektiske buzzword opstår. Hvad er så det næste? Det er forhåbentlig ordet ”nænsomhed” og det er ikke så blødt, som det lyder. For måske er nænsomhed den nye effektivitet? Mange af de frække ord kan hurtigt slå en hjem i utilstrækkelighedsludo, for hvem evner eller orker i virkeligheden at besidde evige kampklare agile hjerner og hjerter? I fremtiden skal vi – bedste bud – leve af innovation og udvikling blandt andet i forhold til den grønne opstilling. Derfor skal alle byde ind med sine kompetencer og betragtninger, for den gode ide respekterer ikke ledelseslag. Det kan snildt være Lise i omstillingen, der opfatter et signal fra en kunde, der kan give anledning til en bedre service fremover. En sådan åben innovation kræver, at alle tør komme med deres ideer og ikke er så stresslammede, at kreative tanker er gået i baglås. Måske skal vi i fremtiden være mere nænsomme med hinanden, ikke grine af fjollede ideer og fejl eller dømme hinanden ikke agile, bare fordi man insisterer på at nyde sin traditionelle madpakke i sine ikke-agile sutsko.